Przychodzi wiosna, wielu z nas nabiera ochoty na świeże owoce, kiedy robi się cieplej, wpisujemy w wyszukiwarkę frazy, które pomogą nam znaleźć wymarzoną cel podróży na wyczekiwany urlop. Kiedy rozpoczyna się jesień, zaczynasz myśleć o Halloween, a kiedy tylko kalendarz wskażę 1 grudnia, wszyscy szaleją na punkcie świątecznych prezentów. Te wszystkie wydarzenia łączy jedna cecha i jest to sezonowość.
W biznesie są branże, których wyniki finansowe są mocno uzależnione od okresów w roku, gdzie zainteresowanie danymi produktami gwałtownie wzrasta.

Czym jest sezonowość i jakich branż dotyczy?

Jak twierdzi ekonomista Oskar Lange, sezonowość to wynik zmian klimatycznych (np. pór roku) lub zwyczajów społecznych, które równocześnie są też często powiązane ze zmianami klimatycznymi.
Zjawisko sezonowości dotyczy wielu biznesów. Zaczynając od branży rolniczej i ogrodniczej, gdzie podczas rozpoczynania się sezonu wiosenno-letniego znacząco wzrasta zapotrzebowanie na świeże owoce czy rośliny, które klienci kupują do swoich ogródków. Poprzez branżę turystyczną, która szczyty swoich możliwości osiąga w sezonie letnim, gdy ludzie zbiorowo szukają ofert urlopowych, aż po branże fashion, która w zależności od swojego osobistego charakteru będzie oferować klientom np. stroje kąpielowe najchętniej kupowane latem lub kombinezony narciarskie, gdzie sprzedaż występuje prawie jedynie w okresie jesienno-zimowym.

I tak jak, kiedy właściciele firm oferujących sezonowe produkty lub usługi, podczas szczytów sprzedażowych mogą być spokojni, pojawia się jednak pytanie, jak radzić sobie z sezonowością przez resztę roku? Jak zachować płynność finansową i jakie działania podejmować przez cały rok, aby kiedy nadjedzie intensywny okres sprzedażowy zdobyć największą liczbę klientów.

Jak radzić sobie z sezonowością?

Ważne jest, aby nie czekać tylko na okres, w którym obroty naszej firmy są największe. Pierwszym krokiem, który warto wprowadzić do swojej całorocznej strategii, jest optymalny plan promocji swojej witryny, czyli pozycjonowanie strony internetowej. Warto jest wprowadzać działania SEO odpowiednio wcześniej, ponieważ wy pozycjonowanie strony, które następnie przekłada się na większą widoczność i zdobywanie potencjalnych klientów, potrzebuje czasu- miesiąc przed szczytem zakupowym to zdecydowanie za późno. Dodatkowo algorytmy Google nagradza systematyczność dlatego odpowiednia organizacja i rozplanowanie działań na pewno przyniesie efekty w sezonie, jak i w trakcie trwania reszty roku. Warto w swoich newsletterach, opisach produktów itd. wprowadzać „słowa klucze”, czyli takie, które wpisują klienci w wyszukiwarkę podczas szukania danych dóbr. Innym dobrym sposobem jest dołączenie działań SEM, czyli płatnych reklam w wyszukiwarce Google i sieci. Analiza polityki cenowej, również może wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Staraj się wyróżniać na tle konkurencji, wprowadzaj akcje marketingowe, kody zniżkowe dla klientów zapisujących się na newsletter czy weekendowe promocje.

Jak zachować płynność finansowa?

Kiedy jesteśmy w sytuacji, gdzie sprzedajemy głównie sezonowo i wtedy generujemy nasz prymarny dochód, trudno o zachowanie płynności finansowej. Oznacza to, że możemy mieć problem ze zdolnością do regulowania bieżących i krótkoterminowych płatności wobec kontrahentów i pracowników. Nasilenie tego problemu może występować szczególnie tuż przed rozpoczęciem się szczytu sezonu sprzedaży. Jeśli chcemy pozyskać jak największą liczbę klientów, musimy inwestować w produkty i nowoczesne rozwiązania, które rozwiną nasz biznes. Jednak co zrobić, kiedy środki własne firmy nie wystarczają na pokrycie nowych inwestycji i stałych zobowiązań? Wtedy jako przedsiębiorca powinieneś się zastanowić nad skorzystaniem z finansowania zewnętrznego np. z faktoringu zakupowego.

Dlaczego warto zdecydować się na finansowanie zakupów firmowych?

Jest to idealna usługa szczególnie dla przedsiębiorców z małych i średnich, którzy zmagają się z niewystarczającą ilością środków własnych.
Kiedy pojawia się promocyjna oferta dająca możliwość zakupu produktów, które przyczynią się do rozwoju Twojego biznesu, chcesz z niej skorzystać, jednak wciąż musisz wywiązać się z zobowiązań finansowych. W takich nagłych przypadkach faktoring odwrotny jest odpowiedzią na występujący problem. Dzięki szybkiemu, bezpiecznemu procesowi online realizujesz swoje zakupy natychmiastowo, a płacisz w ratach lub korzystasz z oferty odroczenia terminu płatności o 30 dni. Jest to fantastyczna alternatywa dla leasingu (porównanie tych dwóch finansowań znajdziesz tutaj) i usług bankowych, które w przeciwieństwie do zakupów na raty obniżają twoją zdolność kredytową.

Zobacz jaką ofertę finansowania zakupów firmowych mają ZAKUPY NA RATY WEC

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.